Beatrice TAPONECCO – sculptress
Conseguito nel 2006 il diploma di Maturità Artistica a Carrara si iscrive alla Facoltà di Architettura di Firenze. I suoi interessi e la passione per l’arte la spingono ad iscriversi all’Accademia di Belle Arti di Carrara dove, nel 2016 consegue la Laurea triennale in Arti Visive con una tesi sul Bosco che da allora diventerà il soggetto della sua ricerca artistica e che affronterà nelle varie possibilità della materia nelle sue differenti declinazioni muovendosi tra scultura, installazione e fotografia.
Per il biennio di perfezionamento si iscrive al corso di scultura ed è qui che, guidata dal prof. Pier Giorgio Balocchi, scoprirà la sua vera grande passione per il marmo.
After obtaining her Artistic Maturity diploma in Carrara in 2006, she enrolled in the Faculty of Architecture in Florence. Her interests and passion for art led her to enroll at the Academy of Fine Arts in Carrara where, in 2016, she obtained a three-year degree in Visual Arts with a thesis on the Forest, which from then on would become the subject of her artistic research and which she would address in the various possibilities of the material in its different declinations moving between sculpture, installation and photography.
For the two-year postgraduate course she enrolled in the sculpture course and it was here that, guided by Prof. Pier Giorgio Balocchi, she discovered her true great passion for marble.